Page 11 - OKUYARAK ANLAMA-4 Nahide Aydın 24.10.21
P. 11

GÜZEL KIZ


                 Pınar, ilkokul dördüncü sınıfa

           gidiyordu. Çok sessiz, içine kapa-
           nık bir kızdı. Kolay kolay arkadaş-

           lık  kuramazdı.  Oldukça  duygusal

           bir çocuktu. Başka şehirden bura-
           ya  Ankara'ya  taşınmışlardı  bu

           yüzden okul değiştirmek zorunda
           kalmıştı. Bizim sınıfa yeni kaydol-

           muştu.

                 Sınıfa ilk kez öğretmenle girdiğinde hepimiz çok şaşırdık, akranlarına
           göre daha iri ve şişmandı. Etrafa ürkek gözlerle bakıyor sanki ona zarar

           verecekmişiz gibi davranıyordu. O anda sınıfta bir gülüşme sesleri duyul-
           du. Pınar ilk dakikadan itibaren itici bir çocuk gibi görünüyordu. Bazı haylaz

           çocuklar teneffüs çalsa da şununla biraz uğraşsak der gibi fısıldıyorlardı.

           Pınar'ın çok güzel gözleri vardı, boyu bizlerden daha uzun, gövdesi daha
           kalındı.

                 Yürürken  hafif  kambur  duruyor,  sanki  bir  kusuru  varmış  gibi  davra-

           nıyordu. Çok utanıyordu. İnsanların yüzlerine bakarken çok zorlanıyordu.
           Öğretmenimiz matematik dersinde ona bazı sorular sordu tahtada. Pınar

           hepsini doğru yapmıştı.

                 Arkadaki boş sırada tek başına oturuyordu. Tenefüste onu hep oturur-
           ken görürdüm. Ben de onunla konuşmaya cesaret edemiyordum, çünkü

           yüzü hiç gülmüyordu. Bir gün bir okul gezisinde barajda boğulmakta olan
           iki tane çocuğu hiç düşünmeden buz gibi sulara atlayarak kurtarmıştı. O

           günden sonra Pınar sınıfımızın kahramanıydı. Boğulmaktan kurtardığı ço-

           cuklar ağlayarak Pınar'a sarıldılar. Sınıftaki alaycı bakan, onu aşağılayan
           kişiler artık yaptıklarından çok utanıyorlardı.

                 Yıllar sonra Pınar'ın büyüyüp çok güzel zayıf ve uzun boylu bir kız oldu-
           ğunu görünce böyle alaycı ve aşağılayıcı tavarların onu ne kadar yaraladı-

           ğını sonradan anlamışlardı.





                                                       11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16