Page 33 - OKUYARAK ANLAMA-4 Nahide Aydın 24.10.21
P. 33
GERİ DÖNÜŞÜM
Adım Mehmet. Ben de sizler gibi dör-
düncü sınıftayım. Bugün fen bilimleri dersin-
de geri dönüşüm ile ilgili videolar izledik.
Öğretmenimiz, doğanın korunması ve israf-
ların ödenmesi için geri dönüşümün ne ka-
dar gerekli olduğunu anlattı. Hele son za-
manlarda dünyayı tehdit eden kuraklık ve
iklim değişiklikleri yüzünden insanlığın ted-
bir alması gerektiğini bu zamanlarda geri
dönüşüme daha da önem vermemiz gerek-
tiğini fark ettim. Biraz da önceki davranışla-
rım yüzünden utandım. Neden utandığımı
sizlere anlatayım.
Ben birinci sınıfa başladığımdan beri
makasla kağıt kesmeye bayılıyorum. Önce
resimler çiziyorum, sonra onları kesiyordum. Ama ben hiç yazılmamış bem-
beyaz defter yapraklarını, boş dosya kağıtlarını kesmeye devam ettim. Önce-
leri annem anlamadı. Daha çok yapraklı defterler almaya başladı. Ben biraz
daha büyüyünce defterimin sayfalarını koparıp uçak yapıyor, bir daha bir daha
yapıp renk renk kağıt uçaklarımı uçuruyordum. O kadar çok kağıt atıyordum ki
çöpümüz hemen doluyordu. Sonradan anladım ki kağıtlar atık kağıt kutularına
atılmalıymış. İçtiğimiz plastik su kaplarını, kağıt tabakları pikniğe veya seyahate
çıkınca rastgele atıyordum. Meğer ben tek başıma bile doğaya ne kadar zarar
veriyormuşum. Her kesilen ve boşa giden kağıtlar yüzlerce ağacın kesilmesi ile
elde ediliyormuş. Artık kağıtları tasarruflu kullanıp atık kağıt kutusuna atıyorum.
Plastik atıklar doğada yok olmadığı için toprağı kirletiyorlar.
Bundan böyle daha duyarlı davranıyorum ve çevremde benim gibi yanlış
davrananları da mutlaka uyarıyorum. Arkadaşlar siz de dönüşüm kutularını kul-
lanın.
AĞAÇLAR KESİLMESİN, DOĞAMIZ KİRLENMESİN!
33