Page 163 - 4.Sınıf Şifresiz Matematik 1
P. 163
Çarpma ve Bölme Arasındaki İlişki - Bölme İşlemi Problemi Kurma ve Çözme 3.Ünite
Beceri Temelli Yeni Nesil Etkinlik-1
Alfabemizdeki her harf aşağıdaki tabloda gösterildiği gibi sıra sayılarıyla eşleştirilmiştir.
A B C Ç D E F G Ğ H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Örneğin; “ÇIRA” sözcüğü 411211 şeklinde eşleştiriliyor. Buna göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız.
1 PARA – KARA = ? işleminin farkının 2 BABA + ANA = ? İşleminin 9‘a bölümünde
1000’e bölümünün 1 ‘i kaçtır? kalan kaçtır? İşlemin kontrolünü yapınız.
4
ÇÖZÜM: PARA = 201211 KARA = 141211 ÇÖZÜM: BABA=2121 ANA=1171 3292 9
PARA – KARA = 201211 – 141211 = 60000 BABA + ANA – 2385 365
60000 1000 = 60, 60 4 = 15 22121 + 1171 = 3292 0007
Beceri Temelli Yeni Nesil Etkinlik-2
Aşağıda çok eski tarihlerde yaşayan bir uygarlık- Sembol
ta günümüzde kullanılan sayı sistemine benzer
bir sistem verilmiştir. Sayı 1 10 100 1000 10000 100000
Örneğin, 124 sayısı sembollerle şeklinde gösterilir.
Buna göre aşağıdaki işlemleri yapınız.
1 2
işleminde kalan kaçtır? işleminde bölüm kaçtır? İşlemin kontrolünü yapınız.
ÇÖZÜM: 322 2 ÇÖZÜM: 2330 4
– 2 16 1 – 20 582
12 33
– 12 – 32
002 10
– 2 – 8
0 Kalan 02 Kalan
KONTROL: (4 x 582) + 2 = 2330
163 4. SINIF Modüler Matematik