Page 105 - 4.Sınıf Şifresiz Matematik 1
P. 105

Problem Kurma ve Çözme                                                                        2.Ünite



             Beceri Temelli Yeni Nesil Etkinlik-1



           Akademik olarak görme engelli kişilerin eğitimden geri kalmaması gereklidir. Körlük ile zeka arasında
           asla bir ilişki yoktur. Görme engelli kişiler eğitim alanında Braille alfabesi ve rakamlarını kullanmakta-
           dır. Bunun yanında görme engelli kişiler sesli kitaplardan da yararlanmaktadır.





                       yy        yy       yy        yy        yy       yy        yy        yy       yy        yy

                     1        2         3         4        5         6         7        8         9         0




                                                     Örnek: 2015 sayısını Braille rakamlarıyla yazalım:



                                  + Toplama işareti                          yyyy  yyyy  yyyy  y


           Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız.




                           yyyyy  yyyyy  yyyyy   yyyyy  yyyyy  yyyyy  yyyyy  yyyyy   yyyyy  yyyyy  yyyyy





                                                                                          1346 + 3781 = 5127
            1   Braille rakamlarıyla yapılan toplama işleminin sonucu kaçtır?  ............................................................









           2                                                  Yandaki görselde görme engelliler için sesli kitap site-
                  +                             –    x        si verilmiştir. Buna göre sesli kitapta sorulan sorunun
                                                              yanıtı kaçtır?
                       https: // audio book.com
                                      –
                                                                                8310 + 1297 = 9607
                                                              ...........................................................................................
                          Sekiz bin üç yüz on
                                  Artı
                        Bin iki yüz doksan yedi






                                                               105                            4. SINIF Modüler Matematik
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110