Page 105 - 4.Sınıf Şifresiz Matematik 1
P. 105
Problem Kurma ve Çözme 2.Ünite
Beceri Temelli Yeni Nesil Etkinlik-1
Akademik olarak görme engelli kişilerin eğitimden geri kalmaması gereklidir. Körlük ile zeka arasında
asla bir ilişki yoktur. Görme engelli kişiler eğitim alanında Braille alfabesi ve rakamlarını kullanmakta-
dır. Bunun yanında görme engelli kişiler sesli kitaplardan da yararlanmaktadır.
yy yy yy yy yy yy yy yy yy yy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
Örnek: 2015 sayısını Braille rakamlarıyla yazalım:
+ Toplama işareti yyyy yyyy yyyy y
Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız.
yyyyy yyyyy yyyyy yyyyy yyyyy yyyyy yyyyy yyyyy yyyyy yyyyy yyyyy
1346 + 3781 = 5127
1 Braille rakamlarıyla yapılan toplama işleminin sonucu kaçtır? ............................................................
2 Yandaki görselde görme engelliler için sesli kitap site-
+ – x si verilmiştir. Buna göre sesli kitapta sorulan sorunun
yanıtı kaçtır?
https: // audio book.com
–
8310 + 1297 = 9607
...........................................................................................
Sekiz bin üç yüz on
Artı
Bin iki yüz doksan yedi
105 4. SINIF Modüler Matematik