Page 103 - 4.Sınıf Şifresiz Matematik 1
P. 103

Problem Kurma ve Çözme                                                                        2.Ünite





                                                                                 ROBO X‘LE ÖĞRENELİM





            Problem çözerken aşağıdaki basamakları uygulamamız sonuca doğru bir şekilde ulaşmamızı sağlar.

                 Problemi anlama                        Çözümü planlama                         Planı uygulama
              y y Verilenleri kontrol et.   y y Hangi işlemi uygulayacağını belirle.        y y İşlemleri uygula.
              y y İstenenleri belirle.    y y Problemlerde  kullanacağın stratejileri  (şema,    Kontrol etme
              y y Eksik bilgileri kontrol et.   resim, tablo, liste, tahmin etme, …) tespit et.   y y Problemin  doğruluğu-
              y y Fazla bilgileri kontrol et.                                                nu kontrol et.



               Örnek: 1. ağaçtan 346 ceviz, 2. ağaçtan ise 1.ağaçtan topladığımız cevizlerin 24 fazlasını topla-
            dım. Buna göre iki ağaçtan toplam kaç ceviz topladım?
                  Problemi anlama              Çözümü planlama          Planı uygulama           Kontrol etme

             Verilenler:                  Ceviz sayısı çoğaldığı  için  İşlemleri uygula.   Problemin sağlaması:
             1. ağaçtan = 346             toplama işlemi yapmalıyız.  346 + 24 = 370       716 – 346 = 370
             2. ağaçtan = 1. ağaçtakinin                                346 + 370 = 716    370 – 24 = 346
             24 fazlası                         346   1. ağaç                              Çözümümüz doğrudur.
             İstenen: Toplam ceviz sayısı
                                                346 24 2. ağaç

            Problem Kurma ve Problemi Çözme:
                                                                                                        Ali      = 485
               Örnek: Ali’nin 485 lirası, Sevgi’nin ise 315 lirası vardır. İkisinin paraları toplamı     Sevgi = 315
            kaç liradır?

                  Problemi anlama             Çözümü planlama           Planı uygulama           Kontrol etme
                                          Para  miktarımız  çoğaldığı  İşlemleri uygula.   Problemin sağlaması:
             Verilenler: 485  , 315
             İstenen: Toplam para miktarı  için toplama işlemi  yap- 485 + 315 = 800       800 – 485 = 315 ya da
                                          malıyız.      +       = ?                        800 – 315 = 485
                                                                                           Çözümümüz doğrudur.



             Kazanım Etkinlik-1


           Aşağıda verilen problemleri çözünüz.

            1   Tarladan sabah 341, akşam ise 552 tane              2   Ata’nın evi ile okulu arası 645 metredir. Ata

               karpuz topladık.  Tarladan  toplam  kaç tane             evden okula gidip geldiğinde kaç metre yol
                                       341 + 552 = 893
                                                                                         645 x 2 = 1290 m
               karpuz topladık? .............................................  yürümüş olur?   ................................................
                                                               103                            4. SINIF Modüler Matematik
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108