Page 103 - 4.Sınıf Şifresiz Matematik 1
P. 103
Problem Kurma ve Çözme 2.Ünite
ROBO X‘LE ÖĞRENELİM
Problem çözerken aşağıdaki basamakları uygulamamız sonuca doğru bir şekilde ulaşmamızı sağlar.
Problemi anlama Çözümü planlama Planı uygulama
y y Verilenleri kontrol et. y y Hangi işlemi uygulayacağını belirle. y y İşlemleri uygula.
y y İstenenleri belirle. y y Problemlerde kullanacağın stratejileri (şema, Kontrol etme
y y Eksik bilgileri kontrol et. resim, tablo, liste, tahmin etme, …) tespit et. y y Problemin doğruluğu-
y y Fazla bilgileri kontrol et. nu kontrol et.
Örnek: 1. ağaçtan 346 ceviz, 2. ağaçtan ise 1.ağaçtan topladığımız cevizlerin 24 fazlasını topla-
dım. Buna göre iki ağaçtan toplam kaç ceviz topladım?
Problemi anlama Çözümü planlama Planı uygulama Kontrol etme
Verilenler: Ceviz sayısı çoğaldığı için İşlemleri uygula. Problemin sağlaması:
1. ağaçtan = 346 toplama işlemi yapmalıyız. 346 + 24 = 370 716 – 346 = 370
2. ağaçtan = 1. ağaçtakinin 346 + 370 = 716 370 – 24 = 346
24 fazlası 346 1. ağaç Çözümümüz doğrudur.
İstenen: Toplam ceviz sayısı
346 24 2. ağaç
Problem Kurma ve Problemi Çözme:
Ali = 485
Örnek: Ali’nin 485 lirası, Sevgi’nin ise 315 lirası vardır. İkisinin paraları toplamı Sevgi = 315
kaç liradır?
Problemi anlama Çözümü planlama Planı uygulama Kontrol etme
Para miktarımız çoğaldığı İşlemleri uygula. Problemin sağlaması:
Verilenler: 485 , 315
İstenen: Toplam para miktarı için toplama işlemi yap- 485 + 315 = 800 800 – 485 = 315 ya da
malıyız. + = ? 800 – 315 = 485
Çözümümüz doğrudur.
Kazanım Etkinlik-1
Aşağıda verilen problemleri çözünüz.
1 Tarladan sabah 341, akşam ise 552 tane 2 Ata’nın evi ile okulu arası 645 metredir. Ata
karpuz topladık. Tarladan toplam kaç tane evden okula gidip geldiğinde kaç metre yol
341 + 552 = 893
645 x 2 = 1290 m
karpuz topladık? ............................................. yürümüş olur? ................................................
103 4. SINIF Modüler Matematik