Page 22 - 77 türkçe
P. 22
TÜRKÇE TESTİ
S
ÇE TE
TÜRK ÇE TE S Tİ
Tİ
TÜRK
19. Kibir, insanoğluna yapışmış en büyük lekelerden biridir. 20. Aşağıdaki pasta grafikte 2020 yılına ait bazı kuruyemiş-
İnsanı hataya sürükleyen en güçlü etkenlerin başında lerin tüketim yüzdeleri verilmiştir.
gelir. Biz insanlar çoğu zaman duygularına göre hareket
ederek hayatımıza yön veririz. Kibri bir duygu üyesi ola- Badem
% 7
rak gördüğümüzden itibaren başlıyor. Kibir her zaman Ceviz
YINCILIK
YINCILIK
% 7
hata yaptırır mı? Bu soruyu herkes kendine sormalıdır.
Bugün ikili ilişkilere ve toplumsal normlara baktığımız Leblebi Çekirdek
% 50
% 16
zaman her yerde az da olsa kibre denk geliyoruz. Çünkü
insanların fıtratına yapışmış olarak görüyoruz. Ne ka- Yer Fıstığı
% 20
dar tetkik edersek kibre ait örnekler o kadar çok çıkacak
karşımıza. İnsanların sevgilerinde, devletlerin savaşla-
rında, toplumların birbirini etkilemelerinde her zaman Verilen bu grafikle ilgili aşağıdaki yorumlardan han-
karşımıza yine kibir çıkar. gisi yapılamaz?
Bu parçada asıl anlatılmak istenen düşünce aşağı-
dakilerden hangisidir? A) Leblebi tüketimi ceviz ve badem tüketiminin topla-
mından daha fazladır.
A) Kibir sadece insanlara ait duygusal etmenlerin ba- B) Badem pahalı olduğu için tüketimi de azdır.
şında gelir.
B) Kibir olmadan insanları anlamak mümkün değildir. C) Yer fıstığı tüketimi ceviz tüketiminin neredeyse üç
katıdır.
C) Kibir hayatın her safhasında karşımıza çıkan bir ol-
A D) Kibrin insanlar arasındaki ilişkilerin en temel kavra- D) En çok tüketilen kuruyemiş çekirdektir.
A
gudur.
Y mını oluşturmaktadır. Y
VİTİKLİ
VİTİKLİ
MA MA
7S-2D-T1-3
7S-2D-T1-3 7