Page 97 - 7FENNNN
P. 97
FEN BİLİMLERİ TESTİ
18. Işık ışınları farklı saydam ortamlara girdiğinde doğrultu- 20. 7. sınıf öğrencilerine “geri dönüşüm ve atık kontrolü”
sunu ve süratini değiştirir. Aşağıda su ortamından hava konusunu anlatan bir öğretmen aşağıdaki cümleleri kur-
ortamına girecek olan I ışınının görseli verişmiştir. muştur. Atık yönetimi ve kontrolü kavramı atıkların kay-
nağında azaltılması, ayrıştırılmış atıkların toplanması,
geri dönüşümü ya da uygun yöntemlerle ortadan kaldı-
ARI
rılması işlemlerini kapsar. Atık kontrolüne katkı sağlamak
için günlük yaşam içerisinde mümkün olduğunca az atık
50 o
su oluşturmaya çaba gösterebilirsiniz. Öğrencilerine ‘’Atık
kontrolüne katkı sağlamak için yapılabilecek davranışlara
hava
4 örnek verir misiniz?’’ sorusunu sormuştur.
YINL
3
Öğretmenin sorduğu soruya aşağıda verilen cevap-
2
lardan hangisi uygun olmaz?
1
A) Dışarıdayken her seferinde şişe suyu almak yerine
Buna göre hava ortamına geçen I ışını şekilde veri- suyumuzu tekrar doldurabileceğimiz kaplarla taşıya-
len noktalardan hangisine olan uzaklığı daha çok- biliriz.
tur?
A
B) Sandviçimizi alüminyum folyoya ya da streç filme
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 sarmak yerine plastiktik saklama kaplarıyla taşıya-
biliriz.
C) Alışverişlerimizde naylon poşet tercih edebiliriz.
D) Elektronik aletlerde şarj edilen piller kullanabiliriz.
19. Cisimler üzerlerine düşen ışınlardan hangi rengi yansı-
tırsa o renk görünür. Aşağıdaki Türk bayrağına üç farklı
ışık altında bakıldığında oluşan görüntüleri verilmiştir.
III.
I. II. VİTİKLi Y
A
Buna göre ışık kaynaklarının rengi sırasıyla aşağı-
M
dakilerden hangisidir?
A) Kırmızı, mavi, beyaz
B) Beyaz, kırmızı, kırmızı
C) Kırmızı, mavi, kırmızı
D) Beyaz, mavi, beyaz
7S-2D-F3-4
8