Page 44 - 7FENNNN
P. 44
FEN BİLİMLERİ TESTİ
3. 7. sınıf öğrencileri Tübitak bilim fuarında kullanılmış pet 5. Işık, cisimlerle karşılaştığında farklı etkileşimler kurar. Işık
şişeleri “ekonomik soğutucu” olarak geçen proje ile de- cisim tarafından tutulabilir ya da cisim tarafından yansıtı-
ğerlendirmiştir. Görselde verildiği gibi pet şişenin geniş lır.
kısmından giren hava daralarak odanın sıcaklığını düşür-
mektedir.
ARI
YINL L
K
Öğrencilerin projeleriyle ilgili; Yukarıda K ve L levhalarının üzerlerine gönderilen güneş
ışığı ile olan etkileşimi gösterilmiştir .
I. Yaptıkları uygulamada pet şişeleri kullanarak eko-
A
nomik tasarruf sağlamışlardır. Buna göre K ve L levhalarıyla ilgili yapılan yorumlar-
dan hangisi çıkarılamaz?
II. Pet şişeler geri dönüşümü mümkün olan plastik atık-
lardır. A) K levhası koyu renklidir.
III. Pet şişeleri yeniden kullanarak çevre adına olumlu B) L levhası açık renklidir.
bir davranışta bulunmuşlardır. C) K levhası L levhasından daha çok ısınır.
ifadelerinden hangisi veya hangileri doğrudur? D) K levhası ışığı yansıtırken L levhası ışığı soğurmuş-
A) Yalnız I B) I ve II tur.
C) II ve III VİTİKLi Y
D) I, II ve III
4. Karışımları oluşturan maddeler bazı yöntemlerle birbir- 6. Soğurulma ışığın madde tarafından tutulup emilmesi
lerinden ayrılabilir. demektir. Madde tarafından tutulan ışınlar sıcaklık artı-
şına sebep olur.
Demir Tozu - Toz Şeker
Buharlaşma Aşağıdaki olaylardan hangisinde ışığın soğurulma-
Talaş - Kum sından kaynaklı sıcaklık artışından söz edilemez?
Mıknatıslama
AToz Şeker - Su A) Kışın koyu renkli kıyafetlerin tercih edilmesi
Yüzdürme Mercimek - Kum B) Sıcak bölgelerdeki evlerin beyaza boyanması
M
Yukarıda verilen ayırma yöntemleri uygun karışım- C) Güneş altında kalan bir arabanın direksiyonunun
ısınması
larla eşleştirildiğinde hangi karışım dışarıda kalır?
D) Güneş panellerinin koyu renkli levhalarla kaplı olma-
A) Demir tozu – şeker B) Talaş – kum sı
C) Toz şeker – su D) Mercimek – kum
7S-2D-F2-2 Diğer Sayfaya Geçiniz
3