Page 108 - 7FENNNN
P. 108
FEN BİLİMLERİ TESTİ
3. Derya Öğretmen öğrencilerine “aklından bir karışım tut” 5. Bir maddenin diğer bir madde içerisinde dağılmasına çö-
oyunu oynatmaktadır. Öğrencilerden biri aklından bir ka- zünme denir ve çözünmeyi etkileyen faktörler sıcaklık, ta-
rışım belirler ve diğeri evet/hayır soruları sorarak karışı- necik boyutu ve karıştırmadır. Çözünme hızına etki eden
mın ne olduğunu bulmaya çalışır. faktörleri araştıran bir öğrenci, kuracağı deney düzenek-
leri için aşağıdaki malzeme listesini hazırlıyor.
Aşağıda iki öğrenci arasında geçen diyalog verilmiştir.
ARI
Malzeme listesi:
Homojen bir ❐ Termometre ❐ İki adet beher glas
karışım mı? Hayır
Seda Alper ❐ Isıtıcı ❐ 2 lt. su
YINL
❐ 100 gr. Toz şeker
Sıvı-sıvı bir
karışım mı? Evet Hazırladığı malzeme listesiyle kuracağı deney dü-
Seda Alper
zeneklerinde çözünme hızına etki eden faktörlerden
hangisi ya da hangilerini araştıramaz?
Yoğunlukları
farklı mı? Evet A) Sıcaklık
Seda Alper
B) Tanecik boyutu
Buna göre Seda’nın aklından tuttuğu karışım aşağı- A
C) Tanecik boyutu, karıştırma
dakilerden hangisi olabilir?
D) Karıştırma, sıcaklık
A) Kolonya B) Şekerli su
C) Zeytinyağı - su D) Çay
6. Helin dişi üreme sistemine ait yapı ve organları gösteren
bir poster hazırlamıştır.
4. Aşağıda “?” ile belirtilen kavramla ilgili kavram haritası
3
oluşturulmuştur. VİTİKLi Y
Az tüketip az
atık oluşturur. 1
2
? 4
A yardımseverlik Verilen şekle göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
israfı önler değerlerini A) 1 numaralı kısım döllenmenin gerçekleştiği yerdir.
M geliştirir. B) 2 numaralı kısım yumurtalıktır. Dişi üreme hücreleri
Verilen özelliklere göre “?” yerine aşağıdaki kavram- burada oluşur.
lardan hangisi gelmelidir? C) 3 numaralı kısım yumurta kanalıdır. Yumurtaların
yumurtalıktan döl yatağına taşınmasını sağlar.
A) Geri dönüşüm B) Atık kontrolü
D) 4 numaralı kısım döl yoludur. Rahim ile dış ortam
C) Yeniden kullanım D) Evsel atık arasındaki bağlantıyı sağlar.
7S-2D-F4-2 Diğer Sayfaya Geçiniz
3