Page 165 - 4. SINIF MODULER TURKCE(Genis Ebat)(100824)Baskı
P. 165
Adlar (İsimler)
5.ÜNİTE Adlar (İsimler)
5.ÜNİTE
Beceri T
eni Nesil Etkinlik-1
Beceri Temelli Yeni Nesil Etkinlik-1
emelli Y
Aşağıda Fazlı öğretmenin tahtaya yazdığı paragraf verilmiştir.
Ali, kütüphanede bir kitap buldu. Kitabın sayfaların- Özel isimler
da eski bir hikaye anlatılıyordu. Ali, hikayeyi Efe, Ata
Tekil isimler
ve Can’ a anlatmak için onları çağırdı. Onlar, mer-
akla hikayeyi dinlediler ve birlikte yeni maceralara Çoğul isimler emojileri
ile eşleştiriliyor.
atılmaya karar verdiler."
Paragrafta yazılı olan isimlerden kaç taneyse o kadar emoji tabloya çizilecektir. Buna göre,
emojilerin sayısını tabloya çiziniz.
Özel isimler Tekil isimler Çoğul isimler
eni Nesil Etkinlik-2
emelli Y
Beceri Temelli Yeni Nesil Etkinlik-2
Beceri T
Ormanın derinliklerinde, bir sürü hayvan bir araya gelmiş, etrafındaki ağaçların altında bir sınıf
oluşturmuştu. Sürü, doğanın sunduğu desteği birbirine sağlayarak ormanın güzellikleri arasın-
da birlikte yol alıyordu. Ormanın kenarında duran masada, sürünün üyeleri bir araya gelerek
telefonlarıyla iletişim kuruyor, düşüncelerini paylaşıyor ve birbirlerine destek oluyordu. Masanın
üzerinde yer alan ekmeği paylaşmak, bu topluluğun dayanışma içinde olduğunu gösteriyordu.
Aynı zamanda, ormanın gizemli varlıkları olan cinler, melekler ve cadılar da ormanda dolaşıyor,
düşünceleri ve hikayeleriyle atmosferi zenginleştiriyordu. Ormanın içindeki bu karmaşa, birbirin-
den farklı unsurların uyum içinde varlığını sürdürdüğü bir eşsiz dünyayı temsil ediyordu.
Yukarıdaki paragrafta geçen topluluk adlarını , somut adları ve soyut adları yaza-
caktır. Buna göre, tabloyu istenen şekilde yazınız.
165 4. SINIF Modüler Türkçe