Page 95 - 4.Sınıf Şifresiz Matematik 2
P. 95
Uzunlukta Tahmin ve Uzunluk Problemleri 5.Ünite
Beceri Temelli Yeni Nesil Etkinlik-1
5 – 3
Yandaki hesap makinası 0 tuşu hariç diğer rakamlarının tuşları arızalı olduğundan
tuşlanan rakamın 1 eksiğini ekrana yazmaktadır. Örneğin; 6-4 tuşlandığında ek-
randaki görüntü oluşmaktadır. Buna göre 675 – 575 = olduğuna göre aşağıdaki
soruları yanıtlayınız. m olarak ifade edildiğine göre;
Kırtasiye Eczane
Park
3 x 1 x 5 x
2 x 4 x
Okul Sağlık ocağı Ev
1 Kırtasiye ile okul arası kaç metredir? .....................................................................................................
= 675 – 575, 564 – 464 = 100 m, 2 x 100 = 200 m
1 x 100 = 100, 5 x 100 = 500, 100 + 500 = 600 m
2 Park ile eczane arası kaç metredir? .......................................................................................................
1 x 100 = 100 m
3 Park ile sağlık ocağı arası kaç metredir? .....................................
4 Evden çıkan bir öğrenci parka kadar kaç kilometre yol yürümüş olur?
....................................................................................
400 + 500 + 100 = 1000 m = 1 km
Beceri Temelli Yeni Nesil Etkinlik-2
15 cm 8 cm ?
11 cm ? ?
3 cm ?
Şekil-1 Şekil-2 Şekil-3 Şekil-4
Ölçüleri verilen Şekil-1‘deki dikdörtgen, şekil-2‘deki noktalı yerden kesiliyor. Şekil-3‘teki noktalı yerden
kesiliyor.
1 Geriye kalan Şekil-4‘teki kare- 2 Şekil-2 ve Şekil-3‘teki kesilen parçalar 7 3
nin kenar uzunluklarını yazınız. kesikli yerlerden birleştirildiğinde olu- 8 8
8 cm şan şekli aşağıya cetvelle çiziniz. Çizdi- 11 3 3
8 cm 8 cm ğiniz şeklin çevre uzunluğunu bulunuz. 7
8 cm ..................................................................................................
Ç = 11 + 7 + 3 + 8 + 3 + 7 = 39 cm
95 4. SINIF Modüler Matematik