Page 116 - 4.Sınıf Şifresiz Matematik 2
P. 116
Alan Ölçme 6.Ünite
Beceri Temelli Yeni Nesil Etkinlik-3
Öğretmen, Irmak ve Nisa‘nın yaptığı resimleri panoya asıyor.
A B
y y Panonun uzun kenarı 150 santimetre, kısa kenarı 60 santimetredir.
y y A resminin uzun kenarı 20 cm, kısa kenarı 15 cm‘dir.
y y B resminin uzun kenarı, A resminin uzun kenarının 3 ‘ü kadar daha uzundur.
10
y y B resminin kısa kenarı, A resminin kısa kenarının 2 ‘i kadar daha uzundur.
5
Yukarıda verilen bilgilere göre panodaki görünen sarı alan kaç santimetrekaredir?
ÇÖZÜM: A resminin alanı = 20 x 15 = 300 cm kare, B resminin alanı = 26 x 21 = 546 cm kare
Panonun alanı = 60 x 150 = 9000 cm kare 9000 – 846 = 8154 cm kare
Beceri Temelli Yeni Nesil Etkinlik-4
A 20 cm B A 20 cm B
y y Şekil-1‘deki karton AD kenarının tam ortasından işaretle-
niyor.
y y Kartonun B ucu, AD kenarının üzerinin tam ortasında ola- 40 cm E
cak şekilde katlanıyor. 10 cm
5
y y Kartonun C ucu, AD kenarının üzerinin tam ortasında ola- cm
cak şekilde katlanıyor.
y y Şekil-2‘de oluşan AED üçgeninin içindeki ölçüleri verilen D C D C
pembe bölge makasla kesilip çıkarılıyor. Şekil-1 Şekil-2
Buna göre geriye kalan görünen mavi bölgenin alanı kaç santimetrekaredir?
ÇÖZÜM: 40 x 20 800
AED üçgenin alanı = = = 400 cm kare 400 – 50 = 350 cm kare
2 2
Pembe bölgenin alanı = 5 x 10 = 50 cm kare, Mavi bölgenin alanı 200 – 50 = 150 cm kare
116