Page 64 - 4.Sınıf Şifresiz Matematik 1
P. 64

Kazanım Değerlendirme Testi - 7                                                               1.Ünite



        8.                                                       11.



                                                                            1.adım               2.adım

               1. adım      2. adım         3. adım
                                                                                                             . . .
            Yukarıdaki örüntüyü devam ettirmek iste-
            yen Aslı 5. adımda kaç adet kare kullan-                        3.adım               4.adım
            malıdır?
                                                                     Yukarıdaki kibrit çöpleriyle oluşturulan şe-
            A) 17        B) 21        C) 25         D) 29            kil örüntüsünün 6. adımında kaç adet kibrit
                                                                     çöpü kullanılmalıdır?


                                                                     A) 17        B) 15        C) 13         D) 11


        9.             15 – 30 – ? – 120 – 240 – 480



            Yukarıdaki sayı örüntüsünde ? ile gösteri-           12.         210 – 197 – 184 –   – 158 –
            len yere hangisi gelmelidir?

            A) 45        B) 60        C) 90         D) 100           Yukarıdaki sayı örüntüsünde          ve       ile
                                                                     gösterilen yerlere gelecek sayıların en ya-
                                                                     kın onluğa yuvarlanmış halİ hangisidir?




                                                                     A)  160       150
        10. Bülent öğretmen öğrencileri Ali, Buket, Cey-             B)   170      140
            da ve Derya‘dan  “17 artar“  kuralına  uygun             C)  170       150
            örüntü oluşturmalarını istemiştir.
                                                                     D)  160       160
            Öğrencilerin oluşturduğu örüntüler şunlardır;

            Ali         56 – 73 – 90 – 107 – 124

            Buket       103 – 120 – 137 – 154 – 171              13.
            Ceyda       47 – 57 – 67 – 77 – 87
            Derya       13 – 30 – 47 – 64 – 81
                                                                        1.adım    2.adım     3.adım     4.adım
            Buna göre hangi öğrencilerin oluşturduğu
            örüntü kurala uygun değildir?                            Yukarıdaki şekil örüntüsünün 6. adımı kaç


            A) Ali                  B) Buket                         daireden oluşur?
            C) Ceyda                D) Derya                         A) 16        B) 24        C) 32         D) 48

                                                             64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69