Page 64 - 4.Sınıf Şifresiz Matematik 1
P. 64
Kazanım Değerlendirme Testi - 7 1.Ünite
8. 11.
1.adım 2.adım
1. adım 2. adım 3. adım
. . .
Yukarıdaki örüntüyü devam ettirmek iste-
yen Aslı 5. adımda kaç adet kare kullan- 3.adım 4.adım
malıdır?
Yukarıdaki kibrit çöpleriyle oluşturulan şe-
A) 17 B) 21 C) 25 D) 29 kil örüntüsünün 6. adımında kaç adet kibrit
çöpü kullanılmalıdır?
A) 17 B) 15 C) 13 D) 11
9. 15 – 30 – ? – 120 – 240 – 480
Yukarıdaki sayı örüntüsünde ? ile gösteri- 12. 210 – 197 – 184 – – 158 –
len yere hangisi gelmelidir?
A) 45 B) 60 C) 90 D) 100 Yukarıdaki sayı örüntüsünde ve ile
gösterilen yerlere gelecek sayıların en ya-
kın onluğa yuvarlanmış halİ hangisidir?
A) 160 150
10. Bülent öğretmen öğrencileri Ali, Buket, Cey- B) 170 140
da ve Derya‘dan “17 artar“ kuralına uygun C) 170 150
örüntü oluşturmalarını istemiştir.
D) 160 160
Öğrencilerin oluşturduğu örüntüler şunlardır;
Ali 56 – 73 – 90 – 107 – 124
Buket 103 – 120 – 137 – 154 – 171 13.
Ceyda 47 – 57 – 67 – 77 – 87
Derya 13 – 30 – 47 – 64 – 81
1.adım 2.adım 3.adım 4.adım
Buna göre hangi öğrencilerin oluşturduğu
örüntü kurala uygun değildir? Yukarıdaki şekil örüntüsünün 6. adımı kaç
A) Ali B) Buket daireden oluşur?
C) Ceyda D) Derya A) 16 B) 24 C) 32 D) 48
64