Page 133 - 3FOY
P. 133
Türkçe :
Türkçe: Şiir, Ana Duygu, Şiirle İlgili Kavram
34. Hafta Matematik: Alan Ölçme
34.
Matematik:
Hafta
Hayat Bilgisi:
Hayat Bilgisi: Yön Bulma Yöntemleri
ÖDEVLERİ
ÖDEVLERİ
Fen Bilimleri:
Fen Bilimleri: Elektriğin Güvenli Kullanımı
TÜRKÇE
TÜRKÇE
ıklamaları kavramlarla
Şiirle ilgi
li verilen aç
1. 1. Şiirle ilgili verilen açıklamaları kavramlarla eşleştiriniz.
eşleştiriniz.
BESTE
Şiirin her bir satırına denir. OZAN Şiirde işlenen duygu
DİZE
Şiirlerin iki, üç, dört dizelik bölümlerine denir. Şiiri yazan kişiler
ŞAİR
Şiirlerin şarkı haline getirilmesi KITA Şairin eş anlamlısı
ANA DUYGU
rin konularını bulup, b
irer başlık yazınız.
2. 2. Aşağıdaki dörtlüklerin konularını bulup, birer başlık yazınız.
ki dörtlükle
Aşağıda
Konu: Konu:
Ben küçücük bir ağacım
Çocuk, çok sevdi ağacı...
Verirdi ona, her kış Yurdumun bir bahçesinde,
Topraklar tüterken görün,
Çiçekleri olaydı!
Dallarım çiçeklesin de.
Konu: Konu:
Her yerin cennet yurdum, Havalar ısınmadan
Seni daima koruyacağım. Dondurma yemeyiniz
Dünyalara değişmem senin, Sancılarla kıvranıp
Bir karış toprağını. Hastayım demeyiniz
Aşağıda
ki ifadelerd
en doğru olanlara “D”
, yanlış olanlara “Y” yazınız.
3. 3. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanlara “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.
Şiirin adı
OKUL (Aşık Veysel)
Okul bilir doğru yolu Oku çalış bul hidayet Şairin adı
Okuldur yurdun temeli Mesut olur yaşar hayat Kaç dize var?
Mürşit ilimdir bilmeli Veysel bunu der nihayet Kaç kıta var?
Bu ses Ata’nın sesidir Okul ilim deryasıdır Ana duygu
1 3. Sınıf