Page 87 - 2. SINIF MODULER TURKCE
P. 87
3.TEMA: Milli Mücadele ve Atatürk
T ema Değerlerdirme T esti - 3 3.TEMA: Milli Mücadele ve Atatürk
Tema Değerlerdirme Testi - 3
Kastamonu valisi, kendisini görün- 3. 3. 1. rengarenk 2. açar
ce geç ayağa kalkan bir öğretmeni 3. gelince 4. çiçekler
bakanlığa şikayet edince, olay Ata- 5. ilkbahar
Yukarıdaki sözcüklerden anlamlı ve
türk'ün kulağına gider. Atatürk şu Y ukarıdaki sözcüklerden anlamlı ve
kurallı tümce yaptığımızda sıralama
talimatı verir: "Hemen Valiyi görev- kurallı tümce yaptığımızda sıralama
nasıl olur?
den alın. Yapılacak bu kadar işimiz nasıl olur?
varken, genç bir öğretmenle uğra- A) 5-3-4-2-1
şan Valiyle bir yere gelinmez..." B) 5-3-2-4-1
C) 5-3-4-1-2
1 ve 2. soruları yukarıdaki metne göre
yanıtlayınız.
4. 4. bugün Arda bisikletten
düştü havaya
in şikayet etmiş?
ali, öğ
V
retmeni niç
1. 1. Vali, öğretmeni niçin şikayet etmiş?
Yukarıdaki sözcüklerden anlamlı ve
A) Kendisini gördüğünde ayağa kalk- Y ukarıdaki sözcüklerden anlam lı ve
tümce
han
oluşturduğumuzda
kurallı
-
madığı için. kurallı tümce oluşturduğumuzda han-
gisi dışta kalır?
gisi dışta kalır?
B) Öğrencilere kötü davrandığı için.
C) Törene gelmediği için. A) B)
C)
2. 2. Atatürk, kimi görevden almış? 5. 5. “ve - bulutsuz - gökyüzü - güneşliydi”
Atatürk,
kimi göre
vden almış?
sözcüklerle anlamlı
ve ku
ukarıdaki
Y
Yukarıdaki sözcüklerle anlamlı ve ku-
-
A) Öğretmeni. rallı bir tümce kurulursa “bulutsuz”
rallı bir tümce kurulursa
sözcüğü kaçıncı sırada yer alır?
B) Valiyi. sözcüğü kaçıncı sırada yer alır?
C) Bakanı. A) 2 B) 3 C) 4
87 2. SINIF Modüler Türkçe