Page 197 - 2. SINIF MODULER TURKCE
P. 197
atandaşlık
7.TEMA: V
T
Tablo, Foorm, Yönerge Okuma 7.TEMA: Vatandaşlık
ablo, Foorm, Yönerge Okuma
ROBO X‘LE ÖĞRENELİM
ROBO X‘LE ÖĞRENELİM
TABLO, FORM, YÖNERGE OKUMA
• • Birbiriyle ilgili olan bazı bilgileri tablo şeklinde düzenleriz. Tablo, bilgileri özet şeklin-
de görmemizi sağlar. Her tablonun içeriğine uygun bir ismi vardır. Tabloları doğru
okumalıyız ve doğru yorumlamalıyız.
• • Resmi işlemlerde veya bir kuruma kayıt yaptırırken form doldurmamız gerekebilir.
Form doldururken istenen bilgileri doğru okumalıyız. Formu eksiksiz bir şekilde yaz-
malıyız.
• • Bir işin ya da etkinliğin nasıl ve hangi sırayla yapılacağını yönergeleri takip ederek
bulabiliriz. Bunun için yönergeleri doğru bir şekilde okumalı ve sıralamalıyız.
Kazanım Etkinlik-1
Aşağıdaki tabloda 2-A sınıfındaki öğrencilerin en sevdiği masal kahramanlarının isimleri ve
onları seçen öğrenci sayısı verilmiştir. Soruları tabloya göre yanıtlayalım.
Masal Kahramanları Öğrenci Sayısı
Keloğlan 6
Pamuk Prenses 11
Kırmızı Başlıklı Kız 8
Pinokyo 3
1. En çok hangi masal kahramanı sevilmektedir?
2. En az hangi masal kahramanı sevilmektedir?
3. Keloğlan ve Pinokyo sevenlerin sayısı Pamuk Prenses'i se-
venlerin sayısından kaç eksiktir?
4. Masal kahramanlarını seven öğrencilerin sayısı toplam
kaçtır?
197 2. SINIF Modüler Türkçe